Kilka kroków do skutecznego odchudzania

Sezon urlopowy już w pełni. Jestem pewna, że każdy Was chciałby pochwalić się na wakacjach dobrze wyglądającym ciałem, pozbawionym zbędnego tłuszczu. Niestety – jestem pewna również, iż do tej pory niewiele zrobiliście po to, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Dlatego też w pierwszym wpisie przedstawię, jak schudnąć szybko, skutecznie, a co najważniejsze również bez większych wyrzeczeń i stosowania wymyślnych diet.

Zmiana przyzwyczajeń żywieniowych jako klucz do odchudzania

Jeśli pytasz mnie, jak schudnąć, to odpowiadam Ci: na samym początku przede wszystkim zmień swoje przyzwyczajenia

Jak schudnąć? Najlepiej zacząć od zmiany przyzwyczajeń żywieniowych.

Jak schudnąć? Najlepiej zacząć od zmiany przyzwyczajeń żywieniowych.

żywieniowe. Pierwszym krokiem powinno być przyzwyczajenie się do następującego trybu spożywania posiłków: duże śniadanie, solidne drugie śniadanie i obiad, a po południu już tylko coś lekkiego (kolację można sobie w ogóle odpuścić, albo zjeść tylko jakiś owoc). A to dlatego, że do południa mamy lepszy metabolizm i lepiej spalamy nadmiar energii. Z tej też przyczyny potrawy bogate z węglowodany (np. ziemniaki czy białe pieczywo) jeść należy w pierwszej połowie dnia, a w drugiej – jedzenie zawierające więcej białka (ryby albo białe mięso, co pewnością pobudzi metabolizm, mniejszy zawsze po południu).

Co jeszcze należy zrobić, aby było skuteczne odchudzanie? Na pewno należy pić więcej wody. Być może nie jesteś przyzwyczajony/ przyzwyczajona do częstego picia wody lub soków, ale dobrze nawodniony organizm efektywniej spala tłuszcze. Stąd też zwłaszcza przy dużym wysiłku fizycznym (jeśli kurację wspomagasz ćwiczeniami na siłowni) należy pić sporo, więcej nawet, niż dyktuje Ci pragnienie i potrzeba organizmu.

A czy stosować tabletki na odchudzanie?

Dobre tabletki na odchudzanie mogą znakomicie wspomóc całą kurację

Dobre tabletki na odchudzanie mogą znakomicie wspomóc całą kurację

Powiem tak – jestem zwolenniczką przede wszystkim naturalnych metod odchudzania, natomiast nie przeczę, że jak najbardziej akceptuję tabletki odchudzające. Zwłaszcza w sytuacji, jeśli interesuje Cię szybkie odchudzanie.

Tak więc: jakie tabletki na odchudzanie wybrać? Cóż – to już oczywiście zależy od Twojego organizmu. Do wyboru będziesz miał trzy rodzaje takich medykamentów:

  • tabletki odchudzające, hamujące łaknienie – dzięki zawartym tam włóknom roślinnym będziesz odczuwać mniejszy apetyt;
  • zmniejszające wchłanianie tłuszczu – zawierają one chitosan, otrzymywany z pancerzy małych skorupiaków, dzięki czemu wiążą tłuszcz już w układzie pokarmowym;
  • wytwarzające ciepło – znakomite dla tych wszystkich, którzy pracują przy biurku. Wytwarzanie ciepła oznacza energię, a więc i przy okazji – spalanie tłuszczu.

Oczywiście – skuteczne tabletki na odchudzanie stają się dopiero wtedy, gdy ich stosowanie jest jednocześnie połączone z ćwiczeniami fizycznymi oraz ze zmianą przyzwyczajeń żywieniowych, o czym piszę wyżej.

I jeszcze jedna kwestia – dobre tabletki na odchudzanie powinny być wykonane z naturalnych składników. Pamiętaj o tym, udając się do apteki po ten suplement diety!

I oczywiście: zachęcam Was do obejrzenia bardzo dobrej rozmowy z lekarz medycyny Jadwigą Kempisty: